skridskor och roadtripp. =)

Äntligen har vi vart ute och åkt skridskor. detta var helt underbart, att bara få umgås med vännerna göra utflykt och bara ha det mys. Livet blir lite roligare dessa stunder. Åhhh vad jag vill att de ska vara oftare att alla inte vore så upptagna jämt. (inklusive jag)



Ibland längtar jag tillbaka till den tiden då allt var så lätt. Inget var jobbigt. Man gjorde precis vad man ville och när. =) Skola, jobb, hem det var något som ofta kom i andra hand men det gjorde ingenting för vi hade varandra. Och hur kul som helst.

Men en mycket klok väninna har många gånger sagt till mej.
-Maria, vi e vuxna nu. Då kan man inte hela tiden vara spontan och göra det som faller en in.

Ja det e så sant så sant. Men jag vill göra det som faller mej in, jag vill leva för nuet. Jag vill inte gå och oroa mej för framtiden. För det löser sig. Det kommer det alltid göra. =)

Igår fick jag ett ryck. Åkte med bror min till Borås och sov där över natten. Kalla mej lite konstig, men det var sååå skönt. Behövde verkligen komma bort lite.. Bort från allt. Ville rymma men bara för en liten stund för idag kändes det inte alls så tungt och sitta hemma i tv-soffan med mamma och pappa. det var rent av vääääldigt mysigt. Med en mumsig semla med. =)



haha skabbig bild. suck men den bjuder jag på.

Ibland känns det som folk tar mej
för givet. Klart att jag alltid ska finnas
här. Men e det meningen att man ena
gången ska känna sig totalt bortglömd
och nästa gång ska man stå där med öppna
armar och kramas och säga att vi e alltid bästa
vänner. vet inte om jag pallar denna känsla
mer, ibland kanske man måste anstränga sig
lite för en vacker dag, ja då kanske man inte orkar
vara så förlåtande längre. Man kanske inte orkar
stå där med öppna armar till de som en gång har
vänt en ryggen.

Känns så dumt och ta upp det här. Men snälla ta mej inte för givet, jag är en
människa som alla andra. Jag behöver er även de dagar då ni inte behöver mej.


Kommentarer
Postat av: julia

Ja håller verkligen med dig, va underbart allt va då... Man slappa planera så förbannat jämt...!!!

Tycker de e bra att du skriver det här, bloggen e ju trotd allt till för att Du ska skriva det du behöver få ur dig.

Kramar

2009-01-08 @ 09:13:28
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Lina

bra sweety! dU SKALL INTE TAS FÖR GIVET. Även fast vissa kan verkas tro de! Loovvee ses snart! Älskar dig! pUss

2009-01-08 @ 09:53:49
URL: http://linaerikssson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0