omvändning.

Just nu känner jag mest tomhet. Jag kan inte säga att jag e glad, men jag är heller inte ledsen. Känner mej lite tom bara. Ibland är ju allt toppen allt e en dans. Men sen ibland är det ju bara skit med allt. Men just nu har jag fastnat i någon slags likgiltighet. Känner ingen speciell känsla. E mest tom.

Livet bjuder på så många utmanningar, men samtidigt så vore det så skönt och slippa alla utmanningar för en liten stund, bara go with the flow. Men det är sällan det går. Hela tiden hittar mitt liv på massa nya utmanningar, massa nya hinder som måste hoppas över, krypas under eller springas runt.

Men ibland undrar jag, hur kan man vara medvetande utan att leva. Så många gånger tittar man på när livet springer förbi. Jag är en av dem, men äntligen har jag kommit till insikt. Man måste börja leva HÄR och NU. Jag säger ofta att jag väntar på att mitt liv ska börja. Men man kan aldrig veta när det tar slut, ska jag kanske försvinna utan att få chansen att känna mej levande en sista gång.

Livet är för kort för att sättas på vänt, vi måste alla ta ansvar för att se till och leva det liv vi har blvit tilldelade. För visst kommer vi alla ångra oss om vi några år då vi insett att det har gått flera år av ett liv som vi alla har vart medvetande i men inte levt, inte sett varje dag som en ny möjlighet.

SÅ NU HAR JAG BESTÄMT MEJ!


Jag ska göra något av mitt liv, jag ska
sluta klaga så mycket och istället börja leva.

För är det något som jag har kontroll över så
är det mitt eget liv. Jag ska inte bara stå
jämte och se det springa ifrån mej.


JAG SKA BÖRJA LEVA IGEN, HÄR OCH NU!


Kommentarer
Postat av: julia

Kloka ord från en klok tjej.... Detta behövde jag verkligen läsa, tack!!!!

Kramar

2009-02-04 @ 22:00:40
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Frida

STOLT!

2009-02-05 @ 17:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0