Fördomar.

Funderat Lite

Ibland blir jag lite rädd för mej själv. Jag vill inte vara en fördomsfull människa!
Men det är jag, innan jag har lärt känna människor har jag en åsikt om dem,
hur är detta möjligt. Men jag är verkligen inte främmande för att ge dem en chans.

De första 2 minuterna är livsviktiga, det är då man ska göra ett bra intryck. Men det är inte
alltid det lättaste. 2 MIN! Det är ju över på ett kick och sen är man inplacerad i en mapp.

Men jag vill inte vara fördomsfull men är det något jag har lärt mej på sistone
så är det att ge alla människor en chans. Jag har mött så mycket olika människor under min studietid,
vissa tycker jag inte om, andra älskar jag. Men det är så man kan inte tycka om alla.
Men jag har iaf gett dem en chans. Jag har slopat 2 min regeln och lärt känna massa underbara människor.

Så om vi alla funderar lite mindre på hur människor ser ut, klär sig och aggerar och lär
känna den personen innanför det "snygga" skalet så är vi alla lika, vi är alla
underbara och älskvärda.

Så slopa fördomarna, för det ska jag iaf försöka göra, ge alla en chans och misslyckas
de första gången, så är de värda en andra chans. För vem kan visa hela sin underbara personlighet på
2 MINUTER!

Så det är min dagens tanke.
Och föresten alla <3-dag.
en underbar dag, men varför
behöver vi en speciell dag
att visa vår kärlek på.?
Vi ska visa uppskattning och
kärlek för dem vi älskar hela tiden!

over and out


Kommentarer
Postat av: Frida

kanske du som ska heta systervis på mobilen istället för Linda, hon får bli systersnygg istället :P



du tänker väldigt mkt!

jag har känt dej i snart 18 , men jag känner inte hela dej . Hur ska man kunna lära känna ngn på 2 minuter :O?

2009-02-15 @ 21:27:14
Postat av: julia

Du är så klok så!!!!!

Lova you babe!

2009-02-16 @ 19:53:05
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0