Snälla sluta släcka mina drömmar.

Ibland blir jag så ledsen på människor, när de ska tala om för mej att det inte kommer bli så som jag vill, bara för att i deras värld inträffar det inte. Men jag tror på det in i det sista tills jag själv får svaret. Jag vill inte klanka ner på mej själv och ha en dålig inställning till något som faktiskt kan inträffa, det har ju hänt andra människor varför skulle det då inte kunna hända mej.

Jag har så många drömmar och fantasier, kanske kommer de bara stanna där, men kanske kommer endel att bli verklighet. det är det ingen som vet, men jag vill ändå fortsätta hoppas in i det sista. Ibland kan jag tänka mej att det är lätt att förknippa mina visioner om livet med ett litets barn drömmar och tankar om hur det ska bli när man blir stor,men jag har sett verkligheten i vitögat så många gånger, men ändå finns det drömmar och förhoppningar att en dag så är det min tur. Jag är en sådan typisk fisk.

Vi finner många sökare i detta vattentecken. Fisken känner sig ofta vilsen och otrygg och har en benägenhet att vilja fly vardagen genom till exempel dagdrömmar och fantasier. Flyktbenägenheten och tendensen att leva i en drömvärld resulterar stundtals i svårigheter med att skilja på fantasi och verklighet. Fisken kan därför ibland bli ledsen och besviken när hon tvingas möta verkligheten och upptäcka att den inte alltid stämmer överens med de vackra drömmarna och visionerna.


Så jag ber er. Ni som tror er veta bättre än mej. Håll det för er själva för i min värld i mina tankar kan det fortfarande bli verkligt. Så länge det inte står svart på vitt att det inte kommer slå in så har jag fortfarande hoppet uppe.

 Jag ser den stjärna som ännu inte har slocknat.



Kommentarer
Postat av: julia

Bra Maria, man ska inte låta andra trycka ner ens drömmar, man måste få ha dom. De e ju drömmarna som oftast tar en vidare, som får en att fortsätta kämpa!

Kämpa på gumman, du är fantastisk!

kramar

2009-01-28 @ 13:40:29
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Lina

Gymnsi Wimsi.. HIhi! Ingen ska någonsin få trycka ner dina drömmar!! Du e en vinnare <3

2009-01-29 @ 07:56:20
URL: http://linaerikssson86.blogg.se/
Postat av: Frida

Yeeeeah, that´s my sister ! Jag tror på dej Maria! Jag vet att du klarar att du verkligen går inför!!! så stolt över dej söstra mi<333

2009-02-05 @ 16:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0